Overblik: Covid 19 og arbejdsmiljøet
COVID-19 og arbejdsmiljø
Materialer om APV

To skemaer til APV: Hent et simpelt kortlægningsskema og et simpelt processkema.

Aktiverende APV: Hæfte om APV med hovedfokus på hvad vi ønsker at opnå i fremtiden og hvordan vi kan opnå det vi ønsker. 

Leder-APV: Se metoder og skemaer til APV for ledere i hæftet Trivsel i lederrollen.

APV til små arbejdspladser

Kom godt i gang med jeres arbejdspladsvurdering (APV) med Arbejdstilsynets digitale APV-værktøj. Det er særligt udviklet til små arbejdspladser med 1-9 ansatte, men kan bruges af alle, der ønsker at få bedre styr på arbejdsmiljøet.

Alle virksomheder, der har ansatte, skal lave en skriftlig APV, men den enkelte arbejdsplads beslutter selv metoden. Arbejdstilsynets APV-værktøj er altså en af flere veje til en korrekt APV.

Online APV-værktøjet indeholder hele APV-processen, 57 målrettede tjeklister og hjælp til både at finde arbejdsmiljøproblemer og konkrete løsninger. I starter ved at vælge branche, herefter får I en kort tjekliste på 7-20 spørgsmål til arbejdsmiljøet. Alle tjeklister er målrettet en specifik branche, og det gør det nemt, overskueligt og hurtigt for jer at komme godt i gang. Spørgsmålene er nøje udvalgt på baggrund af Arbejdstilsynets viden og data om arbejdsmiljøproblemer i den enkelte branche. Tjeklisterne hjælper jer med at fokusere APV-arbejdet igennem hele processen.

APV-værktøjet hjælper arbejdspladserne igennem APV-processen i fire trin. Værktøjet udvikles og drives af Arbejdstilsynet. Det betyder, at værktøjets vejledninger og tjeklister er udarbejdet af Arbejdstilsynets fageksperter.

Kom godt i gang på apv.at.dk.

 

 


Senest revideret den 23. april 2020