ARBEJDSMILJØWEB.DK
- Inspiration til et godt arbejdsmiljø
  • Besøgsteam
  • Arrangementer
  • Din arbejdsplads
  • Om os
  • Psykisk arbejdsmiljø
  • Krop & sundhed
  • Støj, lys & luft
  • Ledelse & organisering
  • Byggeri & indretning
  • Arbejdsmiljøarbejdet
COVID-19 og arbejdsmiljø
  • Efter covid-19: Hold fast i de positive erfaringer
  • Hygiejne, rengøring og smitterisiko
  • Om mundbind, visirer og andre værnemidler
  • Hvad kan vi lære? Tre podcasts fra pandemien.
  • Ældre artikler: Inspiration til arbejdsmiljøgrupper/MED
  • Ældre artikler: Psykisk arbejdsmiljø under covid-19
  • Aldre artikler: Samarbejde og arbejdsfællesskab
  • Ældre artikler: Sådan håndterede vi covid-19
  • Podcast: Covid-19
  • Forside
  • Arbejdsmiljøarbejdet
  • COVID-19 og arbejdsmiljø
  • Om mundbind, visirer og andre værnemidler

Om mundbind, visirer og andre værnemidler

Under covid-19 er mundbind og visirer blevet brugt af rigtig mange ansatte i det offentlige, som ikke er vandt til at bruge værnemidler i det daglige arbejde. Læs her, hvordan I fremover (hvis det bliver nødvendigt) kan bruge værnemidlerne på en måde, som ikke svækker arbejdsmiljøet.

Mundbind eller visir? Hvornår bruger man hvad?

Det kan være svært at finde ud af, hvornår det ene værnemiddel til ansigtet er mere hensigtsmæssig end det andet. Læs her om fordele og ulemper ved mundbind/maske og visir.

Sådan bruger du mundbind og visir rigtigt

Få svar på de mest almindelige spørgsmål om hygiejne og brugen af værnemidler til ansigtet.

Undgå gener og hudproblemer, når du bruger mundbind

Nogle oplever gener og hudproblemer ved den langvarige brug af mundbind. Det kan være alt fra udslæt på kinderne til irritation bag ørerne, hvor elastikkerne sidder. Du kan selv gøre noget for at undgå eller minimere skader, men arbejdspladsen har også et ansvar (Artiklen er opdateret og udvidet januar 2021).

Arbejdsgiveren skal sikre, at der er værnemidler til rådighed

Det er arbejdsgiverens ansvar at der er mundbind, visirer og andre værnemidler til rådighed på arbejdspladsen. Det er den ansattes pligt at bruge dem som foreskrevet.

Tlf: +45 30 73 10 30

Email: sekretariat@bfa.dk

Studiestræde 3, 3. sal, 1455 København K

CVR: 38501380

 

Studiestræde 3, 3. sal, 1455 København K

Tlf: +45 30 73 10 30

Email: sekretariat@bfa.dk

CVR: 38501380

Hovedmenu
  • Psykisk arbejdsmiljø
  • Krop & sundhed
  • Støj, lys & luft
  • Ledelse & organisering
  • Byggeri & indretning
  • Arbejdsmiljøarbejdet
  • Besøgsteam
  • Arrangementer
  • Din arbejdsplads
  • Om os

 

Alle publikationer

Din arbejdsplads

Konferencer

Om os

 

       

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet.

Husk at bekræft ved at klikke på linket i e-mailen, vi lige har sendt til dig.