Mange arbejdspladser inden for velfærd og offentlig administration benytter forskellige former for præstationsmål. Får man nok ud af de ressourcer, det kræver at drive målesystemet? Og har den måde, man måler på, utilsigtede, negative konsekvenser for medarbejdernes samarbejde, motivation og trivsel?
Få inspiration, værktøjer og gode eksempler på arbejdspladser, der har arbejdet med at skabe mål med mening i arbejdet.
Det sker på konferencen Mål med mening – hvad betyder præsentationsmål for arbejdsmiljøet, som afholdes 7. marts 2017 kl. 9-16. På konferencen kan du:
- Høre om ’Den gode kundeoplevelse’ fra Thomas Mitchell, Chef for Personal Banking, Danske Bank
- Lære om strategiske og operationelle håndtag til at sikre at målstyringen går hånd i hånd med godt arbejdsmiljø – fra forsker Anders Raastrup Kristensen
- Afprøve et instrumentbræt og dialogspørgsmål om mål og mening
- Blive inspireret til mål med mening i praksis af borgerservicechefen og en udviklingskonsulent fra Odense Kommune og en HR-konsulent fra DSB.
Målgruppen er ledelse, tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter samt konsulenter fra arbejdspladser inden for velfærd og offentlig administration.
- Både fra arbejdspladsens strategiske niveau, der spiller en rolle ift. at udforme arbejdspladsens målstyring og præsentationsmål
- Og fra arbejdspladsens lokale niveau, der spiller en rolle ift. at skabe mening og godt arbejdsmiljø med målstyringen.
Program
Kl. 9.00: Indtjekning og morgenmad
Kl. 9.30: Velkomst og introduktion til dagen
Kl. 9.45: ’Den gode kundeoplevelse’ og det strategiske arbejde med at skabe mål med mening - ved Thomas Mitchell, Chef for Personal Banking, Danske Bank:
Kl. 10.45: Pause med kaffe og te
Kl. 11.00: Strategiske og operationelle muligheder for at skabe mål med mening - ved forsker Anders Raastrup Kristensen.
Kl. 12.00: Frokost
Kl. 13.00: Tag fat på dialogen: Afprøvning af instrumentbræt og dialogspørgsmål fra Mål med mening.
Kl. 13.30: Arbejdspladsoplæg: Mål med mening i praksis
- Fra strategi til handling: Målstyring på sporet - ved HR konsulent Jakob Preisler fra DSB
- Målstyring på borgernes præmisser i sygedagpengeafdelingen - ved Borgerservicechef Hanne Sørud og Udviklingskonsulent Peter Hansen-Petersen fra Odense Kommune
Kl. 14.30: Pause med kaffe, te og kage
Kl. 14.45: Pop-up-panel med refleksioner om arbejdsmiljøet og performancemål set fra et medarbejder-, et ledelses- og et konsulentperspektiv
Kl. 15.00: Deltagerrefleksioner og spørgsmål til eftermiddagens oplægsholdere
Kl. 15.45: Afrunding af dagen med henvisning til, hvor deltagerne kan få mere at vide.
Kl. 16.00: Tak for i dag