ARBEJDSMILJØWEB.DK
- Inspiration til et godt arbejdsmiljø
  • Alle publikationer
  • Din arbejdsplads
  • Arrangementer
  • Om os
  • Psykisk arbejdsmiljø
  • Krop & Sundhed
  • Støj, lys og luft
  • Ledelse og organisering
  • Byggeri & Indretning
  • Arbejdsmiljøarbejdet
COVID-19 og arbejdsmiljø
  • Hygiejne, rengøring og smitterisiko
  • Om mundbind, visirer og andre værnemidler
  • Inspiration til arbejdsmiljøgrupper/MED
  • Psykisk arbejdsmiljø og trivsel under covid-19
  • Samarbejde og arbejdsfællesskab
  • Erfaringer: Sådan håndterer vi covid-19
  • Andre artikler om covid-19 og arbejdsmiljø
  • Gode links om covid-19 og arbejdsmiljø
  • arbejdsmiljoweb.dk
  • Psykisk arbejdsmiljø
  • COVID-19 og arbejdsmiljø
  • Om mundbind, visirer og andre værnemidler

Om mundbind, visirer og andre værnemidler

Mundbind og visirer skal nu bruges af rigtig mange ansatte i det offentlige, som ikke er vandt til at bruge værnemidler i det daglige arbejde. Læs her, hvad i kan gøre for at sikre et godt arbejdsmiljø i en corona-tid.

Mundbind eller visir? Hvornår bruger man hvad?

Det kan være svært at finde ud af, hvornår det ene værnemiddel til ansigtet er mere hensigtsmæssig end det andet. Læs her om fordele og ulemper ved mundbind/maske og visir.

Sådan bruger du mundbind og visir rigtigt

Få svar på de mest almindelige spørgsmål om hygiejne og brugen af værnemidler til ansigtet.

Undgå gener og hudproblemer, når du bruger mundbind

Nogle oplever gener og hudproblemer ved den langvarige brug af mundbind. Det kan være alt fra udslæt på kinderne til irritation bag ørerne, hvor elastikkerne sidder. Du kan selv gøre noget for at undgå eller minimere skader, men arbejdspladsen har også et ansvar (Artiklen er opdateret og udvidet januar 2021).

Arbejdsgiveren skal sikre, at der er værnemidler til rådighed

Det er arbejdsgiverens ansvar at der er mundbind, visirer og andre værnemidler til rådighed på arbejdspladsen. Det er den ansattes pligt at bruge dem som foreskrevet.

Tlf: +45 30 73 10 30

Email: sekretariat@bfa.dk

Studiestræde 3, 3. sal, 1455 København K

CVR: 38501380

 

Studiestræde 3, 3. sal, 1455 København K

Tlf: +45 30 73 10 30

Email: sekretariat@bfa.dk

CVR: 38501380

Hovedmenu
  • Psykisk arbejdsmiljø
  • Krop & Sundhed
  • Støj, lys og luft
  • Ledelse og organisering
  • Byggeri & Indretning
  • Arbejdsmiljøarbejdet
  • Alle publikationer
  • Din arbejdsplads
  • Arrangementer
  • Om os

 

Alle publikationer

Din arbejdsplads

Konferencer

Om os

 

     

Nyhedsbrev

Tak for din tilmelding til nyhedsbrevet.

Husk at bekræft ved at klikke på linket i e-mailen, vi lige har sendt til dig.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev